Poplatky a registrácia

Informácie o poplatkoch a registráciu nájdete na stránke organizátora: idl.sk

Program

Abstrakty

Program

Prednášajúci

Prihláška:

Vážení kolegovia, vážené kolegyne,

srdečne vás pozývame na najväčšie odborné podujatie všeobecných lekárov na Slovensku, na 45. výročnú konferenciu Slovenskej spoločnosti všeobecného praktického lekárstva, ktorá sa bude konať v Grand Hoteli Bellevue v Hornom Smokovci. Tešíme sa na stretnutie s Vami.

Vedecký výbor a sekretariát konferencie

Prezident konferencie

MUDr. Peter Makara, MPH

Organizačný výbor

MUDr. Peter Makara, MPH prezident SSVPL
MUDr. Peter Lipovský, viceprezident SSVPL
MUDr. Jana Bendová, PhD., MPH, MBA, vedecký sekretár SSVPL
MUDr. Katarína Kováčová, predseda mladých praktikov

Odborný program

MUDr. Peter Makara, MPH, E-mail: prezident.ssvpl@ssvpl.sk

MUDr. Peter Lipovský, E-mail: lipovsky@ssvpl.sk

Koordinácia zahraničných účastníkov

MUDr. Jana Bendová, PhD., MPH, MBA, E-mail: bendova@ssvpl.sk

Organizačné zabezpečenie

I.D.L. Company s.r.o. www.idl.sk

Kontaktná osoba: Marcela Idlbeková, +421 918 569 890, marcela.idlbekova@idl.sk

Všeobecné informácie

Miesto konania

Lekárska sekcia: Grand Hotel Bellevue, Horný Smokovec 21, 062 01 Vysoké Tatry
Sesterská sekcia: Grandhotel Starý Smokovec, 062 01 Vysoké Tatry

Ubytovanie

Ubytovanie pre účastníkov konferencie je rezervované v hoteli Grand Hotel Bellevue, Grand Hotel Starý Smokovec a v okolitých ubytovacích zariadeniach. Ubytovanie zabezpečuje I.D.L. Company s.r.o.

Požiadavky na ubytovanie spolu s fakturačnými údajmi zasielajte na e-mail: idl@idl.sk

Postery

Postery budú umiestnené vo vyhradených priestoroch Grand Hotela Bellevue.

Abstrakty

Abstrakty je možné prihlásiť výlučne elektronicky vyplnením online formuláru dostupného na webovej stránke www.idl.sk

Abstraktová zóna bude prístupná do 31.5.2024

Vedecký výbor si vyhradzuje právo rozhodnúť o zaradení práce do kategórie (prednáška, poster), pričom autor má možnosť vyznačiť svoju preferenciu. Všetky príspevky – prednášky, postery je potrebné pripraviť vo formáte ppt.

Poplatky a registrácia

Informácie o poplatkoch a registráciu nájdete na stránke organizátora: www.idl.sk

 

V prípade, že sa chcete workshopu zúčastniť, prosíme, vyplňte návratku do 15.4.2024 a pošlite na ivana.mauerova@olup-prednahora.sk 

Počet miest pre účasť a ubytovanie je limitovaný.

 

 

Dátum a čas vysielania: 25.04. 2024 /štvrtok/ od 17.00 hod. do 18.00 hod. (záznam je prístupný aj po odvysielaní)

Spíker: 

-> JUDr. Ivan Humeník, PhD., advokát z advokátskej kancelárie h&h PARTNERS

-> Mgr. Kataríne Uhrinová – právnička z advokátskej kancelárie h&h PARTNERS

Moderátor: Mgr. Maroš Černý

Kde: https://youtube.com/live/gBoKazvJAJA?feature=share

Anotácia témy: Mobilné telefóny umožňujú ľuďom čokoľvek si fotiť, nahrať v zvukovej podobe alebo natočiť video. Na rodinnej oslave alebo doma v rodine sa nad tým nikto nepozastavuje. Čo ak sa pacient rozhodne nahrať lekára, ktorý ho ošetruje? Pre lekára to môže byť nepríjemná situácia a hneď si položí otázku, či pacient na to potrebuje jeho súhlas. Vysvetlíme vám, čo robiť v prípade, že s vyhotovením záznamu nesúhlasíte a napriek tomu to pacient robí. Dozviete sa, či môžete za takýchto okolnosti odmietnuť poskytnúť zdravotnú starostlivosť a na čo by ste určite nemali zabudnúť.

Nosné témy :

  •       Čo je to vyhotovenie a zverejnenie zvukového alebo audiovizuálneho záznamu obsahujúceho podobizeň, prípadne iné osobné údaje lekára?
  •       Rozdiely medzi vyhotovením a použitím zvukového/audiovizuálneho záznamu.
  •       Je na vyhotovenie a zverejnenie zvukového alebo audiovizuálneho záznamu potrebný súhlas lekára?
  •       Môže si pacient vyhotoviť a zverejniť takýto záznam aj bez súhlasu lekára?
  •       Čo robiť v prípade, ak si pacient súhlas s vyhotovením záznamu nevyžiadal a záznam vyhotovil bez vedomia lekára?
  •       Trestnoprávna rovina vyhotovenia a zverejnenia audiovizuálneho záznamu z vyšetrenia bez súhlasu lekára – sankcie, ktoré pacientovi hrozia v zmysle Trestného zákona.
  •       Môže lekár odmietnuť poskytnúť zdravotnú starostlivosť? Vystavuje sa v takom prípade nejakému riziku?

Na konci vysielania je priestor pre otázky divákov. Otázky je možné klásť cez sli.do #medipravnik https://app.sli.do/event/qmre7HTaxoVNegGYWLa1gY

Registrácia je ukončená.

Pozývame Vás na bezplatný online webinár organizovaný odborníkmi z advokátskej kancelárie h&h PARTNERS.

Téma webinára: Prvé skúsenosti s ePN: Na čo by ste si ako špecialisti mali dať pozor?

Dátum a čas vysielania: 21.03. 2024 /štvrtok/ od 17.00 hod. do 18.00 hod. (záznam je prístupný aj po odvysielaní)

Spíker: 

-> JUDr. Tomáš Husovský, advokát z h&h PARTNERS advokátska kancelária

-> MUDr. Adriana Šimková, PhD. – hlavná odborníčka MZ SR pre všeobecné lekárstvo

-> JUDr. Milan Kučo – vedúci oddelenia právnej agendy a metodiky, Odbor lekárskej posudkovej činnosti, Sociálna poisťovňa, Bratislava

-> Ing. Mária Mesarošová – špecialista systémových analýz, Odbor lekárskej posudkovej činnosti, Sociálna poisťovňa, Bratislava

Moderátor: Mgr. Maroš Černý

Kde: https://youtube.com/live/nWl_AxF5zsU?feature=share

Anotácia témy: 

Elektronická práceneschopnosť – ePN bola zavedená zákonom od 01.06.2022. Znamenalo to, že lekári mohli uznať pacienta práceneschopným aj novým spôsobom, a to elektronicky.

Od 01.06. 2023 sú však všetci všeobecní lekári, lekári zdravotníckych zariadení a gynekológovia  povinní uznávať práceneschopnosť iba elektronicky a od 01.01.2024 majú túto povinnosť zavedenú aj lekári-špecialisti.

Nevyhnutným predpokladom vystavenie ePN je to, aby sa lekár zapojil do systému elektronickej PN – ePN. Výhodou zavedenia ePN je to, že lekár už nemusí vystaviť papierové potvrdenie a cesta pacienta tak smeruje rovno domov, aby sa liečil. Pacient tak nemusí doručovať papierové potvrdenie o práceneschopnosti zamestnávateľovi, neoznamuje ukončenie práceneschopnosti, nežiada o náhradu mzdy a iné.

Pri vystavení ePN si lekár a iné inštitúcie potrebné údaje vymenia elektronicky  a pacient si svoju ePN môže kontrolovať online.

Sú na to všetci lekári pripravení? Ako si lekári doposiaľ zvykli na uvedenú elektronickú komunikáciu? Kde problémy stále pretrvávajú? Ako je to s vystavením ePN lekárom špecialistom? Čo je ich najväčší problém? Nesnažia sa lekári špecialisti zbaviť tejto povinnosti? Dozviete sa v našom webinári.

Nosné témy :

  •        Ako získať licenciu na výkon činnosti odborného zástupcu
  •        Pozrieme sa na to, v koľkých zdravotníckych zariadeniach môže byť ten istý zdravotnícky pracovník odborným zástupcom
  •        Povieme si ako upraviť právny vzťah medzi odborným zástupcom a zdravotníckym zariadením
  •        Stručne sa porozprávame o postavení a povinnostiach odborného zástupcu
  •        A kde sú povinnosti, tam je aj zodpovednosť. Preto sa v poslednej časti budeme venovať otázke zodpovednosti odborného zástupcu

Diskusia: Na konci vysielania je priestor pre otázky divákov. Otázky je možné klásť cez sli.do #medipravnik https://app.sli.do/event/u5aULggEx98utbtizke8ci

Srdečne Vás pozývame.

 

Pozývame vás na bezplatný webinár organizovaný odborníkmi z advokátskej kancelárie h&h PARTNERS.

Téma webinára: Odborný zástupca v zdravotníckom zariadení – predpoklady, postavenie, povinnosti a zodpovednosť

Dátum a čas vysielania: 29.02. 2024 /štvrtok/ od 17.00 hod. do 18.00 hod. (záznam je prístupný aj po odvysielaní)

Spíker: JUDr. Katarína Tomková, PhD., advokátka z advokátskej kancelárie h&h PARTNERS

Moderátor: Mgr. Maroš Černý

Kde: https://youtube.com/live/7Xkk733aF_c?feature=share

Anotácia témy: Každý poskytovateľ zdravotnej starostlivosti, ktorý vystupuje ako právnická osoba, musí mať určeného odborného zástupcu, ktorý bude garantovať odbornú spôsobilosť pre odborné poskytovanie zdravotnej starostlivosti.

Na to, aby zdravotnícky pracovník vôbec mohol vykonávať činnosť odborného zástupcu, musí spĺňať zákonom stanovené podmienky. Aké podmienky to sú? Tak to si povieme počas nášho webinára.

Zodpovieme si aj otázky, v koľkých zdravotníckych zariadeniach môže byť ten istý zdravotnícky pracovník odborným zástupcom, či s odborným zástupcom musí mať zdravotnícke zariadenie uzatvorené pracovnú zmluvu alebo či odborný zástupca musí byť prítomný v zdravotníckom zariadení počas ordinačných hodín.

Odborný zástupca do istej miery nesie zodpovednosť za zdravotnícke zariadenie a poskytovanie zdravotnej starostlivosti v nej, preto sa budeme venovať aj otázke zodpovednosti.

Nosné témy :

  • Ako získať licenciu na výkon činnosti odborného zástupcu.
  • Pozrieme sa na to, v koľkých zdravotníckych zariadeniach môže byť ten istý zdravotnícky pracovník odborným zástupcom.
  • Povieme si ako upraviť právny vzťah medzi odborným zástupcom a zdravotníckym zariadením.
  • Stručne sa porozprávame o postavení a povinnostiach odborného zástupcu.
  • A kde sú povinnosti, tam je aj zodpovednosť. Preto sa v poslednej časti budeme venovať otázke zodpovednosti odborného zástupcu.

Diskusia: Na konci vysielania je priestor pre otázky divákov. Otázky je možné klásť cez sli.do #medipravnik https://app.sli.do/event/4gG1xJmvFhjEPs1LnuZ5xu

Srdečne Vás pozývame.

Odborný zástupca v zdravotníckom zariadení – predpoklady, postavenie, povinnosti a zodpovednosť

Odborný zástupca v zdravotníckom zariadení – predpoklady, postavenie, povinnosti a zodpovednosť

Vážení kolegovia, vážené kolegyne,

srdečne Vás pozývame na prvý tohtoročný bezplatný webinár advokátskej kancelárie h&h PARTNERS.

Téma webinára: Nezabudli ste na povinnosť mať v ambulancii systém hodnotenia bezpečnosti pacienta? Toto je efektívne a funkčné riešenie

Dátum a čas vysielania: 25.01. 2024 /štvrtok/ od 17.00 hod. do 18.00 hod. (záznam je prístupný aj po odvysielaní)

Spíker: 

  1. Mgr. Lenka Kavarniková, právnička z advokátskej kancelárie h&h PARTNERS
  2. Bc. Veronika Karabinošová, technická podpora mediPRÁVNIK.sk

Moderátor: Mgr. Maroš Černý

Kde: https://youtube.com/live/1t6510VI6wY?feature=share

Anotácia témy: Poskytovateľ zdravotnej starostlivosti má pri poskytovaní zdravotnej starostlivosti dodržiavať systém kvality, ktorého súčasťou je aj klinický audit. Klinický audit slúži na preverovanie a hodnotenie toho, či poskytovateľ pri poskytovaní zdravotnej starostlivosti postupuje tak, aby bola zachovaná bezpečnosť pacienta, a teda, či má zavedený systém, ktorým predchádza nežiadúcim udalostiam počas poskytovania zdravotnej starostlivosti. Klinický audit realizuje Ministerstvo zdravotníctva SR. A na čo sa ministerstvo zameriava počas klinického auditu? Na interný systém hodnotenia bezpečnosti pacienta a jeho dodržiavanie poskytovateľmi. Interný systém hodnotenia bezpečnosti pacienta je aj ústrednou témou nášho webinára, pričom si vo vzťahu k nemu vysvetlíme, aké sú minimálne požiadavky na jeho obsah a ako ho možno zaviesť do praxe ambulancie rýchlo, jednoducho a efektívne.

Nosné témy :

  • Stručne a zrozumiteľne si vysvetlíme, čo je to interný systém hodnotenia bezpečnosti pacienta
  • Pozrieme sa na to, aké sú minimálne požiadavky na jeho obsah a na to, čo má z obsahového hľadiska pokrývať
  • Predstavíme si aj to ako možno interný systém hodnotenia bezpečnosti pacienta zaviesť veľmi jednoducho a efektívne do každodennej praxe ambulancie, a to aj s ohľadom na častejšie využívaný online priestor
  •  … a na záver? To by sme neboli my, keby sme vám nepovedali, aká sankcia je spojená s porušením povinností vzťahujúcich sa na interný systém hodnotenia bezpečnosti pacienta.

Diskusia: Na konci vysielania je priestor pre otázky divákov. Otázky je možné klásť cez sli.do #medipravnik https://app.sli.do/event/qhGsKqp5JiwN2QXW8Xc1kW

Tešíme sa na Vašu účasť.