Sťažuje sa pacient, ak ste ho nestihli ošetriť?

Kedy: 26.9. 2024 | Kde:

Milí kolegovia, milé kolegyne,

srdečne vás pozývame na webinár organizovaný advokátskou kanceláriou h&h PARTNERS. Vstup na webinár je bezplatný.

Téma webinára: Sťažuje sa pacient, ak ste ho nestihli ošetriť?

Dátum a čas vysielania: 26.09. 2024 /štvrtok/ od 17.00 hod. do 18.00 hod. (záznam je prístupný aj po odvysielaní)

Spíker: JUDr. Ivan Humeník, PhD., advokát z advokátskej kancelárie h&h PARTNERS

Hosť: MUDr. Elena Prokopová, hlavná odborníčka MZ SR pre primárnu pediatriu

Webinár bude odvysielaný na tomto linku -> https://youtube.com/live/UAcV1SLvguM?feature=share

Anotácia témy: Aj vám sa pravdepodobne stáva, že Vaša čakáreň nie je ani v závere ordinačných hodín prázdna. Hoci sa snažíte naplánovať vyšetrenia pacientov vopred, nedá sa vyhnúť tomu, že niektorí z nich neprídu včas alebo sa vyšetrenia predĺžia, a na všetkých tak jednoducho nevyjde rad.

Ako v takýchto prípadoch konáte? Ostanete ordinovať dlhšie, pokiaľ sa čakáreň nevyprázdni alebo pacientom vysvetlíte, že pre dnešok už „padla“?

Má lekár povinnosť ošetriť všetkých, ktorí čakajú alebo má aj on rešpektovať ordinačné hodiny? Hrozí mu v prípade, ak pošle pacienta domov (alebo inam), nejaké riziko?

Nosné témy :

  • Aké je očakávanie zákona? Musí lekár bez ohľadu na ordinačné hodiny ošetriť všetkých?
  • Za dobrotu na žobrotu? Ošetrenie po skončení ordinačných hodín a možné postihy zo strany zdravotnej poisťovne.
  • Je povinnosť poskytnúť neodkladnú starostlivosť viazaná len na ordinačné hodiny?
  • Prevenčná povinnosť predchádzať škodám v praxi lekára – povieme si jednoduchý recept ako znížiť napätie na strane pacientov a ako predísť ich sťažnostiam (+ môžem ošetriť pacienta na základe priamej platby?)

Na konci vysielania je priestor pre otázky divákov. Otázky je možné klásť cez sli.do #medipravnik –https://app.sli.do/event/butdzjAoBBAsxAd65uMoGD.