Lekár › Právnik radí
Všeobecné obchodné podmienky pre ambulancie 1. časť
Pri poskytovaní zdravotnej starostlivosti dochádza k vzniku právneho vzťahu medzi poskytovateľom a pacientom, a to na základe dohody o poskytovaní zdravotnej starostlivosti.
Dohoda môže byť uzatvorená v písomnej alebo aj ústnej forme (v prípade všeobecnej ambulantnej starostlivosti sa vyžaduje písomná forma dohody).
Základom je mať v rámci poskytovania zdravotnej starostlivosti upravené vzájomné práva a povinnosti poskytovateľa a pacienta, tiež otázku podmienok poskytovania zdravotnej starostlivosti (odplata za poskytnutú zdravotnú starostlivosť, prípadné poskytovanie nadštandardných služieb), otázku ochrany osobných údajov a aj otázku riešenia sporov v prípade ich vzniku medzi poskytovateľom a pacientom.
Pokiaľ by všetky tieto náležitosti mali byť obsiahnuté v jednej dohode, mala by kopu strán, čo je pre lekárov a pacientov nereálne.
Vzájomné práva a povinnosti je možné v rámci záväzkových vzťahov upraviť aj všeobecne pre všetkých rovnako, a to formou všeobecných obchodných podmienok.
To platí aj pre ambulancie pri úprave podmienok poskytovania zdravotnej starostlivosti pacientom a úprave vzájomných práv a povinností vo vzťahu lekár – pacient.
V najbližších riadkoch vám prinesieme informácie o tom, čo by mali všeobecné obchodné podmienky ambulancie obsahovať a na čo nie je potrebné pri ich tvorbe zabúdať.